~......The whole of my life is belong to you.....~

Monday, February 14, 2011

............DBKL oh dbkl..............

haritu mase cuti mid sem, aku g kuwa jalan dengan mak, abg n adik2 aku.... aku bwk mereka semua g stadium renang kl... maklumlaaa.... adik2 aku tu suke sgt mandi2 kat kolam ..... dalam kul 4, kitorang pon kuwa dari situ..... aku bwk plak dorang gi taman tasek permaisuri.... pagi tu aku dah jog kat tmn tu, tp pasal adik2 aku nk singgh situ, aku pon ikutkan je laa...

kat tmn tu cam bese ade la peniaga2 yang jual makanan... dipendekkan cerita, dbkl pon datangla dengan van nye..... semua peniaga kelam kabut kemas barang dorg.... patotla aku pelik knp peniag2 tu nk simpan barabg2 dorang sedangkan masih petang lagi.... kebetulan adik aku zahin nak beli air mase tu... jadi dia menyaksikan kejadian tu betol2 dpn mate die.... ramai pengunjung kat tmn tu pandang dbkl angkut brg2 peniaga tu semua.... kesian dorang..... hmmmmm.... meja, kerusi, payung, brg2 jualan, semua kene rampas... kotak kat motor askem pon kene angkut.... dala brg dorg kne angkut, patu kne saman plak.... memang aku kesian sgt tgk dorang.....

aku xsggup lg nk tgk, jadi aku pon ajak family aku balik.... mase tu, aku tanyela adik aku, dpt ke beli air... adik aku tu pon ckpla..... "xsempat nak beli... mase acik tu nk isi air, tetibe die xjadi isi patu simpan barang2 die dlm kete... makcik tu ckp tunggu kejap, pakcik2 tu semua nak mintak air free, makcik xnk bg jd nk tutup jp... nnt makcik isikan air adik nk tu...." ni la ape yg aku dgr dr adik aku.... timbul rase simpati kat peniaga2 tu....

nak marah pegawai2 dbkl tu, cm xleh gk... tu dah memang keje dorang... cume ape perasaan pegawai2 tu semua mase nak rampas brg2 peniaga melayu tu?? nk jek aku tnye, ade rase cm xsmp aty atau rase bgge nk tnjuk kuasa???? ade betulnye juga salah peniaga tu... sebab dorang xde lesen nk berniaga... tapi................. xke ramai orang melayu jadi kurang nak cebur bidang bisnes disebabkan malaz nk daftar itu, ini.... klu xdftar nnt kne saman plak.... masalah2.....
x ke ni semua akan meracuni fikiran orang melayu tok berniaga?? hmmmm... aku rase kerajaan patut fikirkan care tang terbaik dalam hal2 cmni.....

ini just komen aku, pandangan aku jek... aku x menunding jari kat sesapa.... xde sape yang betul dalam hal ni.... peace....


-izzadtie-

No comments:

Post a Comment